Ročno premeščanje bremen

Ročno premeščanje bremen

Ročno premeščanje bremen je ena od dejavnosti, ki je značilna za skoraj vsa področja in poklice. Težave s hrbtenico, ki nastanejo tudi zaradi dviganja bremen, so povsod po svetu že dolga leta med glavnimi razlogi za bolniške izostanke in slabšo kakovost življenja teh oseb.

Organizacija dela je vedno na prvem mestu, ko poskušamo zmanjšati obremenitve na delovnem mestu.

Zato se vprašajmo in iščimo rešitve. Nekaj nasvetov:

  • preverite stabilnost bremena
  • preverite možnost uporabe pripomočkov, ki bi olajšali delo
  • pripravite breme, da ga bo lažje prijeti
  • primerno se obujte in oblecite
  • odstranite ovire za prosto gibanje
  • pripravite si prostor za odlaganje
  • zmanjšanje pogostosti obračanja in ustavljanja pri prenašanju bremen
  • uredite si delovno površino na višini – zmanjševanje dvigovanja s tal in preko ramen
  • skrajšajte razdalje prenosa bremen – opravila izvajajte v medsebojni bližini

Poleg ukrepov pri delu pa bi vas rad spodbudil, da vzdržujete ali celo izboljšate svoje fizične zmogljivosti. Poleg vseh vrst rekreacije obstajajo tudi posebne vaje, ki so v pomo? pri ohranjanju gibčne hrbtenice. Najbolje je, če vam jih predstavi strokovnjak – fizioterapevt, primerno izobražen športni delavec ali drugi strokovnjaki. Vadba je posebej pomembna če se težave že nakazujejo.

 

Poučno:

Tehnika dviganja bremen

toming-bremeUstavi se in razmisli, kot smo vam že uvodoma podali nekaj nasvetov.

Postavi se v pravilen položaj s stopali narazen, da imate ravnotežje in stabilnost.

Zagotovite si dober oprijem.

Začnite v dobrem položaju, če dvigujete s tal rahlo upognite kolena (ne čepimo), hrbet naj bo raven, ramena naj bodo obrnjena v isto smer kot medenica.

Breme drži blizu telesa. če ne moreš stopiti tesno k bremenu ga najprej poskusi potegniti k sebi, preden ga začneš dvigovati.

Ne dviguj sunkovito. Dviguj čim enakomerneje.

Ne obračaj se v pasu. Vedno obračaj celo telo, tako da premikaš stopala.

Odloži breme in nato popravljaj njegov položaj. Če moraš breme odložiti na točno določeno mesto, ga najprej odloži, potem pa natančno nastavi njegov položaj.

 

Zanimivost:

Največja dovoljena masa za občasno dvigovanje bremen (v kg) glede na spol in starost pri uporabi metod za dvigovanje in prenašanje bremen:

Starost Moški Ženske
15 do 19 let 35 13
Nad 19 do 45 let 55 30
Nad 45 let 45 25
Nose?nice / 5

 

Vsa navodila za varno in zdravo delo  moramo upoštevati tudi ko delamo doma. Na delu uporabljajte primerno orodje in nikar ne poskušajte narediti vsega naenkrat. Vedeti morate, da si pri športu, delu na vrtu odpočijejo vaši možgani, hrbtenica pa pri tem delu trpi. Pri težjih opravilih si organizirajte pomoč in ustrezna pomagala.

Zapomnite si, da je razlika med tem, kar lahko dvignete, in tem, kar lahko varno dvignete!

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.